Online olarak işleyen pazar yerleri, alıcılar ile satıcıların üçüncü bir taraf vasıtasıyla dijital platformlarda bir araya getirildiği ticari faaliyet ortamları olarak tanımlanabilmektedir.
Dijital dünya, geçmiş alışkanlıklarımızı da dijital platformlar üzerine taşımakta ve insanların alışkın oldukları işleyişleri, internet dahilinde gerçekleştirmelerine olanak sağlamaktadır. Pazar yeri işleyişi, bilinen anlamına oldukça yakındır. Alıcılar ile satıcılar ortak bir alanda buluşturulmakta; satıcılar, alıcıların dikkatini çekebilmek adına çalışmalar geliştirmekte; alıcılar ise birçok satıcı arasından kendilerine en uygun olana karar verip alışveriş sürecini başlatmaktadır.
Pazar yeri web siteleri, satıcılar açısından da oldukça olumlu etkiler oluşturmaktadır. Yüklü maliyet ve karmaşık süreçlerden kurtulan şirketler; pazar yeri web sitelerinin hitap ettiği geniş kitle ile satış olanaklarını üst düzeye çıkarmaktadır. Pazar yeri uygulamaları, şirketlerin geniş kitleler tarafından tanınırlık kazanmasını da sağlamakta ve hizmet talebini çoğaltmaktadır. Marka bilinirliği, firmalar adına oldukça yarar sağlamaktadır.
Pazar Yeri Web Sitesi Hangi Özelliklere Sahip Olmalıdır?
– Pazar yeri web sitesi, sınırsız mağaza ekleme olanağına sahip olmalıdır.
– Pazar yerine dahil olan mağazalara kendi kategorilerini ekleyebilme fırsatı sunulmalıdır.
– Pazar yeri dahilinde bulunan mağazalar hazır ve özel ürün ekleme fırsatlarına sahip olmalıdır. Mağazalar, aynı zamanda toplu ürün ekleyebilme olanağı da bulabilmelidir.
– Pazar yeri ürün sayfaları, satıcı iletişim kurabilmek için gerekli bilgileri barındırmalıdır.
– Pazar yeri bünyesinde bulunan mağazalar, kendilerine özel kapmayalar düzenleyebilmelidir.
– Özel ürün seçenekleri ve ürün özellikleri, her bir mağaza için ayrı ayrı düzenlenebilmelidir.
– İstenilen durumlarda mağaza reklamları yapılabilmeli; belirli markalar ön plana çıkarılabilmelidir.
-Mağaza yönetim panelleri kullanışlı ve satıcıların yönetimine uygun şekilde düzenlenmelidir.
– Pazar yeri web sitesi, mobil uyumluluk göstermelidir. Mobil pazar yeri siteleri, günümüzde oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır.
– Pazar yeri web siteleri, çok ülkeli yönetim seçeneklerine sahip olmalıdır. Pazar yerinin bir gerekliliği olarak satıcılar, farklı ülkelere erişim sağlayabilmelidir.
– SSL Güvenlik Sertifikası, müşterilerin güvenli alışveriş yapabilmelerini sağlamak adına oldukça önem taşımaktadır.
– Pazar yeri web sitesi SEO etiket sistemine sahip olmalı ve ürünlerin arama motorlarında ön plana çıkmalarını sağlamalıdır.
– Pazar yeri web sitesi, sosyal medya pazarlama stratejilerine uyumluluk göstermelidir.
– Pazar yeri içerik yönetimi daima güncel kalmalı ve içerikler, geniş kitlelere hitap edecek şekilde tercih edilmelidir.
– Pazar yeri web siteleri akıllı filtrelere sahip olmalı ve kullanıcılara filtreleme kolaylığı sağlamalıdır. – Detaylı kargo yönetimi de pazar yeri web sitelerinin olmazsa olmazları arasında yer almaktadır.